Regulamin sklepu internetowego coffeesite.pl
§ 1. Postanowienia wstępne.
- Sklep internetowy dostępny pod adresem www.coffeesite.pl prowadzony jest przez firmę CONSITE Sp. z o.o. z siedzibą w Nadarzynie, ul. Plantowa 5, 05-830 Nadarzyn (który stanowi jednocześnie adres doręczeń), wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla M. St. Warszawy w Warszawie XIV Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000427389, NIP: 123-127-13-72 oraz REGON: 145843074, o kapitale zakładowym 100 000,00 zł, adres poczty elektronicznej: biuro@coffeesite.pl, numer telefonu kontaktowego: +4822 230 21 40.
- Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego i określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
§ 2. Definicje
- Cena - określona w złotych polskich kwota wynagrodzenia brutto (uwzględniająca podatek VAT) należnego Sprzedawcy tytułem przeniesienia własności Towaru na Klienta zgodnie z Umową Sprzedaży. Cena nie zawiera kosztów dostawy, chyba że warunki Promocji stosowanej przez Sklep Internetowy stanowią inaczej.
- Czas Realizacji Zamówienia - czas, w którym zamówienie jest kompletowane, a następnie wydawane dostawcy w celu dostarczenia Towaru pod wskazany przez Klienta adres. Czas Realizacji Zamówienia nie obejmuje czasu dostawy.
- Dzień Roboczy – jeden dzień tygodnia od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy).
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie internetowym, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Hasło - ciąg znaków alfanumerycznych, konieczny do dokonania autoryzacji w trakcie uzyskiwania dostępu do Konta, który jest określony przez Klienta podczas tworzenia Konta. Rejestracja Konta wymaga dwukrotnego powtórzenia Hasła w celu umożliwienia wykrycia i skorygowania ewentualnych błędów. Klient jest zobowiązany do zachowania Hasła w ścisłej poufności (do nieujawniana go jakimkolwiek osobom trzecim). Sprzedawca udostępnia Klientowi możliwość zmiany Hasła.
- Klient – (1) osoba fizyczna; albo działająca przez osobę umocowaną (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która na warunkach określonych w Regulaminie dokonuje Zamówienia w Sklepie Internetowym oraz na rzecz, której świadczone są usługi drogą elektroniczną.
- Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tj. z dnia 9 lutego 2017 r. z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz.U. Nr 133, poz. 883).
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Konto – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (Loginem) i Hasłem podanym przez Klienta zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, pozwalający na korzystanie przez Klienta z dodatkowych funkcjonalności/usług. Klient uzyskuje dostęp do Konta za pomocą Loginu i Hasła. Klient loguje się na swoje Konto po dokonaniu rejestracji w Sklepie Internetowym. Konto umożliwia zapisywanie i przechowywanie informacji o danych adresowych Klienta do wysyłki Produktów, śledzenie statusu Zamówienia, dostęp do historii Zamówień.
- Koszyk – Usługa Elektroniczna udostępniana każdemu Klientowi, który korzysta ze Sklepu Internetowego, umożliwiająca mu określenie i zatwierdzenie przedmiotu i warunków zamówienia.
- Login – adres e-mail Klienta podany w ramach Sklepu Internetowego podczas tworzenia Konta.
- Produkt/Towar – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą, za zapłatą Ceny. Wszystkie Produkty oferowane w Sklepie Internetowym są fabrycznie nowe.
- Promocje – szczególne warunki sprzedaży lub świadczenia usług, uregulowane na zasadach wyrażonych w ramach Sklepu Internetowego, proponowane przez Sprzedawcę w określonym czasie, z których Klient może skorzystać na zasadach tam określonych, takie jak obniżenie Ceny lub kosztów wysyłki.
- Regulamin – niniejszy dokument określający zasady zawierania Umów Sprzedaży oraz zasady świadczenia i korzystania z usług udostępnianych przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu Internetowego na rzecz Klientów. Regulamin określa prawa i obowiązki Klienta i Sprzedawcy.
- Sklep internetowy - platforma umożliwiająca składanie Zamówień przez Klienta oraz świadczenie usług udostępnianych przez Sprzedawcę, prowadzona przez Sprzedawcę, stanowiąca zespół połączonych ze sobą stron internetowych, dostępna pod adresem internetowym: www.coffeesite.pl.
- Sprzedawca – CONSITE Sp. z o.o. z siedzibą w Nadarzynie, ul. Plantowa 5, 05-830 Nadarzyn (który stanowi jednocześnie adres doręczeń), wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla M. St. Warszawy w Warszawie XIV Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000427389, NIP: 123-127-13-72 oraz REGON: 145843074, o kapitale zakładowym 100 000,00 zł, adres poczty elektronicznej: biuro@coffeesite.pl, numer telefonu kontaktowego: +48 22 230 21 40.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, dotycząca sprzedaży przez Sprzedawcę na rzecz Klienta Produktów za zapłatą Ceny powiększonej o ew. opłaty dodatkowe, w tym koszty wysyłki, której warunki określa w szczególności niniejszy Regulamin. Umowa sprzedaży jest Umową zawartą na odległość, po akceptacji Zamówienia przez Sprzedawcę na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie. Umowa Sprzedaży określa w szczególności: Produkt, jego główne cechy, Cenę, koszty wysyłki oraz inne istotne warunki. Każdy Produkt jest przedmiotem odrębnej Umowy Sprzedaży.
- Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu Internetowego), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Usługa elektroniczna – świadczenie usług drogą elektroniczną w rozumieniu Ustawy z o świadczeniu usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu Internetowego,. W zakresie, w jakim usługi są świadczone przez podmioty współpracujące ze Sprzedawcą, odpowiednie postanowienia dotyczące zasad korzystania z tych usług znajdują się w regulaminach dotyczących świadczenia usług przez te podmioty.
- Ustawa o prawach konsumenta - ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).
- Ustawa o świadczenie usług drogą elektroniczną - ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
- Wymagania techniczne – minimalne wymagania techniczne, których spełnienie jest niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedawca, w tym zawarcia umowy o świadczenie usług lub zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość składane z wykorzystaniem funkcji koszyka, określające istotne warunki, co do których Klient składa ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży oraz dane Klienta konieczne dla ewentualnego zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży. Akceptacja Zamówienia oznacza zawarcie Umowy Sprzedaży (patrz lit. o powyżej).
§ 3. Kontakt ze Sklepem
- Adres Sprzedawcy: CONSITE Sp. z o.o.,05-830 Nadarzyn, ul. Plantowa 5
- Adres e-mail Sprzedawcy: biuro@coffeesite.pl
- Numer telefonu Sprzedawcy: 22 230 21 40
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 41 2490 0005 0000 4530 8421 5520
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
- Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach: 9:00 – 17:00.
§ 4. Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 10.0 i wyższej, Opera w wersji 12.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 23.0. i wyższej, Safari w wersji 5.0 i wyższej,
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- włączona obsługa plików cookies,
- włączona obsługa Javascript
§ 5. Informacje ogólne
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu Internetowego spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta. Przez siłę wyższą w rozumieniu niniejszego ustępu rozumie się zdarzenie zewnętrzne nagłe, nieprzewidywalne i niezależne od woli Sprzedawcy i Klienta, które wystąpiło po zawarciu Umowy Sprzedaży, uniemożliwiające wykonanie tej umowy w całości lub części, na stałe lub na pewien czas, któremu nie można zapobiec ani przeciwdziałać przy zachowaniu należytej staranności. Za przejawy Siły Wyższej uznaje w szczególności: wojna, zamieszki, powódź, pożar, huragan, nawałnica, trzęsienie ziemi i inne klęski żywiołowe, udokumentowane przerwy w dostawach prądu.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu Internetowego nie wymaga zakładania Konta.
- Składanie Zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu Internetowego możliwe jest albo po dokonaniu rejestracji Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo bez dokonywania rejestracji Konta.
- Ceny podane w Sklepie Internetowym są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się Cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu Internetowego w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
- Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany Cen wszystkich Towarów znajdujących się w ofercie, wprowadzania i wycofywania Towarów z oferty, ogłaszania i przerywania lub zmiany warunków akcji promocyjnych przeprowadzanych na stronach coffeesite.pl. Uprawnienie, o którym mowa w zdaniu poprzednim nie ma wpływu na zamówienie złożone przed datą wejścia w życie określonej zmiany.
§ 6. Zakładanie Konta w Sklepie Internetowym
- Aby założyć Konto w Sklepie Internetowym, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: imię, nazwisko i adres e-mail.
- Założenie Konta w Sklepie jest bezpłatne.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie Loginu (adres e-mail) i Hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat, usunąć Konto. W tym celu zobowiązany jest wysłać stosowne żądanie do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.
§ 7. Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
- zalogować się do Sklepu Internetowego lub skorzystać z możliwości złożenia zamówienia bez rejestracji. W tym drugim przypadku konieczne będzie wpisanie w Formularzu zamówienia danych odbiorcy Zamówienia (imię i nazwisko) oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu;
- wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);
- wybrać sposób dostawy (dostarczenia Produktu);
- zgodnie z Ustawą z dnia 4 lipca 2019r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, jeżeli do transakcji ma zostać wystawiona faktura VAT, NIP podmiotu musi być podany w momencie składania Zamówienia. Jeżeli klient rozważa uzyskanie faktury w terminie późniejszym będzie to możliwe wyłącznie wówczas, jeśli na paragonie z chwilą jego wystawienia zostanie umieszczony numer NIP nabywcy.
- kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”;
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt 3.
§ 8. Oferowane metody dostawy oraz płatności.
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu: przesyłka kurierska za przedpłatą, przesyłka kurierska pobraniowa, odbiór osobisty dostępny pod adresem: CONSITE sp. z o.o., ul. Plantowa 5, 05-830 Nadarzyn.
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności - płatność gotówką lub kartą płatniczą przy odbiorze osobistym pod adresem: CONSITE sp. z o.o., ul. Plantowa 5, 05-830 Nadarzyn, płatność za pobraniem przy odbiorze przesyłki, płatność przelewem na konto Sprzedawcy, płatności elektroniczne, płatność kartą płatniczą.
- Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się za stronie Sklepu Internetowego.
§ 9. Wykonanie umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie Internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera podsumowanie i informację o możliwości obejrzenia Zamówienia na stronie „Historia zamówień” po zalogowaniu się na koncie Klienta za pomocą strony „Moje konto” w naszym sklepie lub jeśli Klient posiada „Konto gościa” o możliwości śledzenia zamówienia w sekcji „Śledzenie zamówienia”. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia, jednak nie wcześniej niż po dokonaniu płatności przez Klienta, chyba że klient wybrał sposób dostawy za pobraniem.
- Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
a. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od pierwszego dnia roboczego po dniu uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
b. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od pierwszego dnia roboczego po dniu zawarcia Umowy Sprzedaży
c. W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie wskazanym w opisie Produktu. Odbiór osobisty jest możliwy w dni robocze w godz.: 9:00 – 17:00 pod adresem CONSITE sp. z o.o., ul. Plantowa 5, 05-830 Nadarzyn. - Czas realizacji zamówienia (dostępność):
- dostępny – Produkt znajduje się w magazynie Sprzedawcy i może być niezwłocznie wysłany
- zapytaj o dostępność – Produktu nie ma aktualnie w magazynie Sprzedawcy. W odpowiedzi na telefoniczne lub e-mailowe zapytanie Klienta Sprzedawca określi termin, w którym Produkt będzie dostępny w jego magazynie.
§ 10. Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument może w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, za wyjątkiem kosztów określonych w ust. 7 lit d. poniżej.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dnia dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie, innej niż przewoźnik. W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
- Odstąpienie od umowy następuje poprzez złożenie przez Konsumenta wobec Sprzedawcy pisemnego oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy lub przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy - dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Prawo do odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy (stosownie do art. 38 ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta):
a. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
b. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
c. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
d. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami; - Skutki odstąpienia od Umowy: a. Umowę uważa się za niezawartą. b. Konsument zobowiązany jest do odesłania Produktu w stanie niewykraczającym poza konieczny do stwierdzenia charakter Produktu, a także jego cech i funkcjonowania, na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni. c. Sprzedawca zwróci Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów, o których mowa w pkt d. poniżej. d. Bezpośredni koszt zwrotu produktu w wyniku odstąpienia ponosi Konsument. Nadto, jeżeli Konsument wybrał inny, niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. W przypadku zwrotu całego zamówienia korekta dokumentu sprzedaży zostanie pomniejszona o koszty logistyczne - w przypadku gdy w zamówieniu została uwzględniona darmowa dostawa, korekta dokumentu sprzedaży będzie pomniejszona o faktyczne koszty logistyczne poniesione przy wysyłce pierwotnego zamówienia. e. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami. f. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. g. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- W przypadku gdy ze względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się znajdować w opisie Produktu w Sklepie Internetowym.
§ 11. Reklamacja i gwarancja
- Produkty znajdujące się w ofercie Sprzedawcy są wolne od wad fizycznych i prawnych oraz legalnie wprowadzone na rynek polski. Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty, chyba, że w opisie Produktu w Sklepie wyraźnie zaznaczono, że jest inaczej.
- Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi za wady zawarte w Kodeksie Cywilnym. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
- Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą Towaru.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
- Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać wraz z dowodem zakupu na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu.
- W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte przy opisie Produktu w Sklepie. Sprzedawca dołączy też kartę gwarancyjną do sprzedanego Produktu. Co do zasady Sprzedawca udziela gwarancji na ekspresy i młynki. Czas gwarancji wynosi 12 m-cy od dostarczenia Towaru – w przypadku Przedsiębiorców i 24 m-ce od dostarczenia Towaru – w przypadku Konsumentów.
- Nie podlegają naprawom gwarancyjnym uszkodzenia i niezgodności w pracy urządzenia powstałe na skutek:
a. niewłaściwego transportu,
b. niezgodnej z instrukcją konserwacji (w tym awarie powstałe na skutek zakamienienia urządzenia),
c. niezgodnej z instrukcją eksploatacji,
d. wszelkich samowolnych zmian w konstrukcji urządzenia.
§ 12. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php. - Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
b. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
c. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 13. Dane osobowe w Sklepie internetowym
Zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez Klientów w związku z korzystaniem przez nich z usług Sklepu internetowego www.coffeesite.pl. określa Polityka Prywatności coffeesite.pl, która jest integralną częścią niniejszego Regulaminu.
§ 14. Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem. Zmiana Regulaminu nie będzie mieć wpływu na Zamówienia złożone przed taką zmianą, które będą realizowane na zasadach dotychczasowych.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego; Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; Ustawy o prawach konsumenta.
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Polityka Prywatności znajdująca się na stronie Sklepu stanowi integralną część Regulaminu.